Biuro domowe ma być miejscem pracy, niezależnie od tego, czy zarządzasz życiowym biznesem dla siebie i swojej rodziny, czy masz szczęście mieć pracodawcę, który pozwala ci na pracę w domu. Tworzenie odpowiedniego środowiska i mądre spędzanie czasu w biurze domowym zaoszczędzi ci czasu i stresu.

1. Stwórz przestrzeń, którą polubisz - Prawdopodobnie spędzasz dużo czasu w swoim biurze domowym i będziesz chciał stworzyć środowisko, które Cię przyciąga, a nie odpycha. Twoja przestrzeń powinna być zarówno zachęcająca, jak i funkcjonalna. Rzeczy, które należy rozważyć:

Prawidłowe oświetlenie - Jeśli możesz, skorzystaj z naturalnego oświetlenia. Jeśli jednak jesteś osobą, która woli pracować do późnego wieczora, potrzebujesz dobrego oświetlenia zadaniowego, aby zmniejszyć obciążenie oczu.

Wygodny fotel - Kiedy pracujesz w domu, większość czasu spędzasz siedząc. Zainwestuj w komfortowe, ergonomiczne krzesło. Poczujesz się lepiej, a na dłuższą metę Twoje plecy będą Ci wdzięczne.

Biurko dostosowane do Twoich potrzeb - Co zamierzasz robić przy swoim biurku? Jeśli Twoja praca wykonywana jest przede wszystkim na komputerze i wymaga niewielkiej ilości papieru, małe biurko dobrze Ci zrobi. Jeśli jednak chcesz rozłożyć w pobliżu papierowe raporty i materiały referencyjne, możesz wybrać większe biurko lub w kształcie litery L. Jeśli wygodniej jest stać i pracować, warto rozważyć regulowane biurko.

2. Ograniczenie bałaganu do minimum - nieposiadanie stosów na biurku może być dużym wyzwaniem. Zawsze jest więcej pracy, niż możesz nadążyć, a poczta i papiery są tego częścią. Aby zmniejszyć uderzenie:

Skrzynka odbiorcza - Upewnij się, że masz jedno miejsce na dokumenty i inne przedmioty do wylądowania, aż będziesz mógł się nimi zająć, tj. skrzynkę odbiorczą. Przychodzące przedmioty, takie jak notatki ze spotkania, wizytówki i przedmioty do czytania, powinny być umieszczane w skrzynce odbiorczej, a nie wrzucane do stosu na biurku. Ustaw cotygodniowy termin w kalendarzu, aby przejść przez skrzynkę odbiorczą i przetwarzać znajdujące się w niej przedmioty - dodawać je do listy rzeczy do zrobienia lub kalendarza, wprowadzać do kontaktów, tworzyć plik projektu, umieszczać w przenośnym folderze "do czytania" itp. Pamiętaj, że Twoja skrzynka odbiorcza jest miejscem, które należy opróżnić. To nie jest szafka na pliki!

2-Minute Pick Up - Zanim wyjdziesz z biura, poświęć dwie minuty na wyrzucenie oczywistych śmieci (filiżanek do kawy, pojemników na jedzenie, losowych karteczek samoprzylepnych, itp.), włożenie do ich szuflady lub pojemnika materiałów takich jak długopisy i spinacze do papieru i zapisanie notatek o tym, co musisz zrobić następnego dnia. Oczyszczanie głowy jest tak samo ważne jak oczyszczanie przestrzeni fizycznej.

Zaplanuj czas przechowywania plików - Nikt nie lubi przechowywać papieru, ale też nie będzie się magicznie spisywał. Stwórz system plików, który jest łatwy w użyciu i łatwy w dostępie, tak abyś mógł znaleźć to, czego potrzebujesz, gdy tego potrzebujesz. Następnie zaplanuj regularne przerwy na składanie dokumentów, które musisz przechowywać.

3. Masz prawo do narzędzi - Czasami posiadanie odpowiedniego narzędzia jest połową pracy. Jeśli twoje domowe biuro zawiera przestarzałą technologię, którą stale musisz rozwiązywać, możesz marnować dużo czasu. Tak, istnieje koszt pieniężny, aby nadążyć za aktualnymi urządzeniami, ale nie będziesz miał do czynienia z kosztem czasu (oprócz frustracji z powodu wolnego komputera lub połączenia internetowego), gdy wszystko działa prawidłowo. Oprócz twojego podstawowego komputera i drukarki, inne dobre narzędzia do rozważenia:

Dostawy biurowe - Powinny być w zasięgu ręki i mieć zapas pod ręką, aby nie trzeba było jechać do sklepu lub czekać na dostawę, gdy coś się skończy. Dobrze zaopatrzone biuro zawiera: długopisy, ołówki, karteczki samoprzylepne, spinacze do papieru, spinacze do segregatorów, zszywacz, dozownik do taśm, teczki z plikami, materiały wysyłkowe itp.

Label Maker - Trzymaj go w pobliżu i tak samo często jak zszywacz. Możesz etykietować teczki, pojemniki, półki, szuflady i inne obszary, aby łatwo zidentyfikować, dokąd wszystko zmierza. Twój 2-minutowy podbierak będzie powiewem wiatru!

Skaner - Jeśli chcesz mieć mniej papieru w swoim biurze, dobry jakościowo skaner pomoże Ci go tam dostać.

4. Tworzenie struktury i rutyny - Podczas pracy w biurze domowym jest tak wiele czynników rozpraszających uwagę, że łatwo jest stracić ostrość. Skonfiguruj rutynowe czynności, które działają dla Ciebie i Twojej konkretnej sytuacji.

  • Ustalcie godziny swojego biura i trzymajcie się ich.
  • Przetwarzaj wiadomości e-mail o wyznaczonych godzinach, zamiast pozwalać im wyprzedzać dzień.
  • Pozwól na przerwy w ciągu dnia, abyś mógł je odświeżyć i naładować.
  • Posiadaj system do śledzenia zadań i projektów. (Losowe notatniki i notatki samoprzylepne nie są systemem).
  • Poznaj swoje priorytety, abyś był mniej przytłoczony i mógł wkładać czas i energię w to, co jest ważne.

Postępuj zgodnie z tymi 4 prostymi krokami, a znajdziesz swoje domowe biuro może być produktywnym i bezstresowym środowiskiem!

Więcej na https://e-biurowka.pl/